۱. بازاریابی محتوا

یکی از راه‌های نوین بازاریابی که در سال‌های اخیر بسیار رواج یافته است بازاریابی محتواست؛ در این روش شما از تمامی راه‌های ارتباطی با مشتریان استفاده می‌کنید و با تولید محتوای متنی و تصویری که البته مورد قبول گوگل هم باشد و به اصطلاح سئو شده باشد اطلاعاتی را به مشتری می‌دهید و از نام و نشانی برندتان هم استفاده می‌کنید و به این شکل به جامعه هدف شناسانده می‌شوید. برای مثال همین مقاله‌ای که در حال خواندن آن هستید توسط سایت آگهی رایگان نوشته شده است تا در کنار اطلاعاتی که به شما اضافه می‌کند، خدماتش را هم به شما معرفی کند.

۲.بازاریابی شبکه‌ای

حتما یک بار هم که شده اسم نتورک مارکتینگ به گوشتان خورده است؛ در این روش فروشنده‌ها یا بازاریاب‌ها، بازاریاب‌های دیگری را به کار می‌گیرند و سود حاصل از فروش محصول بین اعضای گروه تقسیم می‌شود.

۳.بازاریابی قطره‌ای

اطلاعات تماس مشتریان خود را بگیرید و آن‌ها را از وقایع فروشگاه، تخفیف‌ها، موجود شدن اجناس جدید و... مطلع کنید و با این روش هر چند مدت کسب و کارتان را به آنها یادآوری کنید.

۴.اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه به اصطلاح اینفلوئنسر ها یا افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده دارند در اطلاع‌رسانی و تبلیغ محصولات و خدمات نقش چشم‌گیری را ایفا می‌کنند. البته این روش کمی ریسک به همراه دارد حتما قبل از سپردن تبلیغات به فرد مورد نظر به خوبی در باره آن تحقیق کنید تا اسیر کلاهبرداری نشوید.

سخن پایانی

بازاریابی از مهم‌ترین عوامل برای زنده نگه داشتن یک کسب و کار است در این مقاله به ۴ روش مناسب برای بازاریابی اشاره کردیم که البته نکته مهم رعایت صداقت در تبلیغات به هر روشی است.

شما از چه شیوه‌ای برای تبلیغات کسب و کارتان استفاده می کنید؟